Πώς μπορείτε να θωρακίσετε την καρδιά σας με μια χούφτα ξηρούς καρπούς

Έρευνα σε περισσότερους από 5000 ανθρώπους απέδειξε ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών μειώνει σημαντικά το κίνδυνο από καρδιοαγγειακά νοσήματα.

Η κατανάλωση μιας χούφτας ξηρών καρπών, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα θα μπορούσε να αποτρέψει ένα στους έξι θανάτους από καρδιαγγειακές παθήσεις αναφέρει πρόσφατη έρευνα. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι ξηροί καρποί αποτελούν μια καλή πηγή ακόρεστων λιπαρών, που περιέχουν πολυφαινόλες οι οποίες βοηθούν στην πρόληψη καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Ειδικότερα, περισσότεροι από 5.000 ενήλικες, ηλικίας 35 ετών και άνω, χωρίς ιστορικό καρδιακών παθήσεων, εξετάζονταν λεπτομερώς για τη διατροφή τους κάθε δύο χρόνια για μια 12ετία. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, σημειώθηκαν 751 καρδιαγγειακά επεισόδια, συμπεριλαμβανομένων 179 θανάτων.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι όσοι κατανάλωναν τουλάχιστον δύο μερίδες ξηρών καρπών την εβδομάδα είχαν 17% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις, σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν μόνο μια μερίδα ανά δεκαπενθήμερο. Οι ξηροί καρποί που καταναλώθηκαν περιελάμβαναν καρύδια, αμύγδαλα, φιστίκια, φουντούκια και σπόρους.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι τα ευρήματα, που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας (ESC) στο Παρίσι, έδειξαν μια “ισχυρή” σύνδεση ανάμεσα στην υγεία της καρδιάς και τους ξηρούς καρπούς, ακόμα και όταν λήφθηκαν υπόψη άλλοι παράγοντες, όπως τα επίπεδα άσκησης.
Σημείωσαν ότι οι ξηροί καρποί φαίνεται πως προσφέρουν ιδιαίτερα οφέλη λόγω του συνδυασμού των θρεπτικών ουσιών που περιέχουν, συμπεριλαμβανομένων των πολυφαινολών που μειώνουν την πίεση στην καρδιά και τις φυτοστερόλες που μειώνουν τη χοληστερόλη. Οι οδηγίες από την ESC προτείνουν να τρώμε 30 γραμμάρια μη αλατισμένων ξηρών καρπών κάθε μέρα.

Ο συγγραφέας της μελέτης, Δρ Noushin Mohammadifard, του Ινστιτούτου Καρδιαγγειακών Ερευνών Isfahan του Ιράν, δήλωσε: «Οι ξηροί καρποί είναι μια καλή πηγή ακόρεστου λίπους, περιέχουν λίγα κορεσμένα λιπαρά και έχουν πρωτεΐνες, μέταλλα, βιταμίνες, φυτικές ίνες, φυτοστερόλες και πολυφαινόλες». Επεσήμανε δε ότι είναι καλύτερο να τους καταναλώνουμε ωμούς.

«Οι ξηροί καρποί πρέπει να τρώγονται φρέσκοι, επειδή τα ακόρεστα λίπη μπορούν να οξειδωθούν με τον καιρό, καθιστώντας τους επιβλαβείς», συμπλήρωσε.
Να σημειωθεί ακόμη ότι η έρευνα εξέτασε τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης ξηρών καρπών και του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων αλλά και του θανάτου από αυτές στον ιρανικό πληθυσμό. Συνολικά 5.432 ενήλικες ηλικίας 35 ετών και άνω χωρίς ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου επιλέχθηκαν τυχαία. Οι συμμετέχοντες ή τα μέλη της οικογένειας συμμετείχαν σε συνεντεύξεις ανά διετία μέχρι το 2013.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ