Υπάρχει διατροφή που ενισχύει τη γονιμότητα;

Η ισορροπημένη διατροφή και η άσκηση είναι σύμμαχοι της γονιμότητας...

Συγκεκριμένη διατροφή που να ενισχύει τη γονιμότητα, θα ήταν παρακινδυνευμένο να γράψουμε ότι υπάρχει. Ακριβώς όπως δεν υπάρχει συγκεκριμένη διατροφή που να προστατεύει 100% τον οργανισμό από τον καρκίνο και άλλες παθήσεις. Οπωσδήποτε όμως, υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές ικανές να ενισχύσουν τον οργανισμό με τρόπο τέτοιο που να γίνει πιο υγιής και άρα πιο γόνιμος. Όλα αυτά ισχύουν όταν δεν υπάρχουν συγκεκριμένα προβλήματα υπογονιμότητας. Η ισορροπημένη διατροφή και η άσκηση είναι σύμμαχοι της γονιμότητας. Κάποια πράγματα που μπορεί να αλλάξει ή να υιοθετήσει κανείς στην καθημερινότητά του με σκοπό να ενισχύσει τη γονιμότητά του είναι τα ακόλουθα:

-Πες όχι στα επεξεργασμένα λιπαρά και στα trans λιπαρά. Προτίμησε το καλής ποιότητας ελαιόλαδο. 

-Η  φυτική πρωτεΐνη από τους ξηρούς καρπούς και τα όσπρια είναι προτιμότερη από την πρωτεΐνη του κόκκινου κρέατος. Τα αμύγδαλα και τα καρύδια σε καθημερινή βάση και η μοσχαρίσια ή χοιρινή μπριζόλα μια φορά την εβδομάδα!

-Προτίμησε πηγές υδατανθράκων που επιδρούν βραδύτερα στο σάκχαρο και την ινσουλίνη. Τέτοιες είναι τα δημητριακά ολικής άλεσης. Στόχος σου πρέπει να είναι να μην ανεβάζεις σημαντικά το σάκχαρό σου αλλά να το διατηρείς για όσο περισσότερο μπορείς μέσα στη μέρα σε φυσιολογικά επίπεδα. 

-Μια μερίδα γιαούρτι ή ένα ποτήρι πλήρες γάλα ημερησίως είναι απαραίτητο για τη διατροφή σου όταν θέλεις να ενισχύσεις τη γονιμότητά σου. Αν δυσκολεύεσαι να καταναλώσεις κάτι από αυτά, τότε δεν έχεις παρά να προσθέσεις μια μερίδα cottage cheese στην αγαπημένη σου σαλάτα. 

-Το αλκοόλ όταν θέλεις να ενισχύσεις τη γονιμότητά σου δεν σου χρειάζεται. Όπως, άλλωστε έχουν αποδείξει έρευνες, με την κατανάλωση αλκοόλ είσαι πιο κοντά στην υπογονιμότητα παρά στη γονιμότητα. Ομοίως, καλό θα ήταν να αποφεύγεις τα αναψυκτικά αφού όπως είναι γνωστό περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. 

-Ο σίδηρος είναι απαραίτητο στοιχείο και για να ενισχύσεις τη γονιμότητά σου αλλά και για την επίτευξη μιας καλής εγκυμοσύνης. Τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι οι φακές, το σπανάκι αλλά κυρίως το ταχίνι!

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ