Βιταμίνη C: πότε μπορεί να βλάψει τον οργανισμό;

H βιταμίνη C είναι η πιο γνωστή και δημοφιλής βιταμίνη.

Είναι βέβαιο ότι η βιταμίνη C είναι η πιο γνωστή και δημοφιλής βιταμίνη. Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες βιταμίνες γίνονται γνωστές για τις ευεργετικές τους δράσεις για τον οργανισμό. Η βιταμίνη C, ωστόσο, είναι εκείνη με απλά λόγια η πρωταγωνίστρια. Από παιδί θα άκουγες τη μαμά σου ή τη γιαγιά σου να σε συμβουλεύουν να πιεις όλη την πορτοκαλάδα σου γιατί περιέχει βιταμίνη C. Ακόμα και όταν αρρώσταινες με κρυολόγημα, ένα συμπλήρωμα βιταμίνης C ήταν κάπου εκεί για να αναρρώσεις πιο γρήγορα. Πολύ ωραία όλα αυτά και οπωσδήποτε τα οφέλη από τη λήψη βιταμίνης C είναι πολλά. Πότε όμως μπορεί η βιταμίνη C να βλάψει τον οργανισμό; 

Η υπερβολική λήψη βιταμίνης C είναι δυνατόν να έχει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα, κάνοντας κακό στον οργανισμό. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, είναι πρακτικά δύσκολο να λάβεις υπερβολική ποσότητα βιταμίνης C μόνο από τη διατροφή. Η υπερδοσολογία γίνεται μέσω των συμπληρωμάτων διατροφής. Συγκεκριμένα, αν λαμβάνεις περισσότερα από 2000 mg μπορεί να βιώσεις κοιλιακό άλγος, διάρροια, δερματικό εξάνθημα, ναυτία ή ακόμη και πονοκέφαλο. Την απάντηση στο ερώτημα “Ποια είναι η συνιστώμενη ημερήσια δόση”, ανήκει αποκλειστικά στον γιατρό εφόσον εκείνος έχει τη συνολική εικόνα και μπορεί να απαντήσει με ασφάλεια. 

Η βιταμίνη C θωρακίζει τον οργανισμό από ιώσεις ενώ σε φάσεις που το ανοσοποιητικό είναι αδύναμο, μπορεί πραγματικά να το ενισχύσει. Πλούσιες σε βιταμίνη C τροφές είναι: τα πορτοκάλια, οι πράσινες πιπεριές, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το μπρόκολο, οι φράουλες και η πατάτα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ