ΕΛΣΤΑΤ: Νοητική υστέρηση και αυτισμός οι συνηθέστερες ανάγκες ειδικής αγωγής

Νοητική υστέρηση και αυτισμός, είναι οι δύο επικρατέστερες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών στα ειδικά σχολεία της χώρας, σε ποσοστά 36,3% και 29,9%, αντίστοιχα, σύμφωνα με έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για το σχολικό έτος 2016-2017, που συμπεριέλαβε τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας και τα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης της ΕΛΕΠΑΠ.
Σύμφωνα με την έρευνα:

  • Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αυξήθηκαν σε 296 το έτος 2016-2017, από 290 την προηγούμενη χρονιά, ενώ οι μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αυξήθηκαν σε 161 από 140, αντίστοιχα. Συνολικά οι σχολικές μονάδες έφθασαν πέρυσι τις 457 έναντι 430 πρόπερσι.
  • Το διδακτικό προσωπικό αυξήθηκε κατά 5,4% στην πρωτοβάθμια και κατά 7,9% στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το 2016-2017, έναντι της προηγούμενης χρονιάς.
  • Οι εγγεγραμμένοι μαθητές αυξήθηκαν κατά 4,3% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και κατά 3,7% στη δευτεροβάθμια. Συνολικά, οι μαθητές φθάνουν τους 10.435 σύμφωνα με την τελευταία καταγραφή. Από αυτούς, τα 6.940 είναι αγόρια και τα 3.495 είναι κορίτσια.
  • Η αναλογία διδασκόντων/μαθητών ήταν 1 εκπαιδευτικός για 2,76 μαθητές το 2016-2017 έναντι 1 εκπαιδευτικού προς 2,83 μαθητές το προηγούμενο εκπαιδευτικό έτος.
  • Πρώτη σε συγκέντρωση ειδικών σχολικών μονάδων είναι η περιφέρεια Αττικής με ποσοστό 34,9% και ακολουθεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με ποσοστό 17%.
  • Κατά κατηγορία ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης καταγράφηκαν 3.791 παιδιά με νοητική υστέρηση, 3.116 παιδιά με αυτισμό, 1.428 παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες, 560 παιδιά με συναισθηματικά κοινωνικά και ψυχικά προβλήματα, 538 παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, 479 παιδιά με κινητικά προβλήματα, 330 παιδιά κωφά ή βαρήκοα, 100 με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής – υπερκινητικότητα και 93 παιδιά τυφλά ή αμβλύωπα.