ΗΔΙΚΑ: 39 εφαρμογές ψηφιοποίησης σε υγεία, πρόνοια και εργασία ως το 2022

Φανταστείτε μια μέρα που θέλετε οικογενειακό επίδομα και μέσω μιας προσωπικής κάρτας και ενός smartphone (με όλες τις παραμέτρους ασφαλείας) θα μπορείτε να υποβάλλετε την αίτηση. Εναλλακτικά, θα μπορούσε να χρειάζεται μια επίσκεψη στο ΚΕΠ ή στην αρμόδια δημόσια υπηρεσία όπου η κάρτα “διαβάζεται” μέσω mobile app από το κινητό του υπαλλήλου, συμπληρώνει την αίτηση, και τέλος!

Αντίστοιχα θα μπορούσε το σενάριο να ισχύσει για όλα τα επιδόματα ή ακόμη και για τα μειωμένα εισιτήρια σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία ή μαζικά μέσα μεταφοράς, με μειωμένο εισιτήριο – για όσους έχουν το σχετικό δικαίωμα.

Όχι, δεν πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Μπορεί να γίνει, διαβεβαιώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Τάσος Τάγαρης, με τη χρήση μιας contactless κάρτας (NFC) με ασφάλεια τραπεζικής συναλλαγής, στην οποία θα περιέχεται ο ΑΜΚΑ και άλλες (ανά τομέα) εφαρμογές.

Γιατί αυτά δεν γίνονταν τόσα χρόνια; Γιατί χρειάζονταν ένας reader (εικόνα) σε κάθε σημείο επαφής και επιπλέον δίκτυο επικοινωνίας και διασταύρωση (και καταχώρηση) πληροφορίας.

Τι άλλαξε; Έχουμε πλέον στη διάθεσή μας κινητά τηλέφωνα και mobile apps, κινητά NFC και SMARTCARDS NFC (CONTACTLESS) και έτσι μπορούμε να έχουμε:

  • Δυνατότητες παραμετροποίησης (mobile apps που αναλόγως χειρίζονται την κάρτα)
  • Δυνατότητες επικοινωνίας
  • Πολύ απλό, φορητό και φτηνό ανά σημείο “reader” (CONTACTLESS κινητό τηλέφωνο)
    Ανάγκη – πιστοποίηση παρουσίας (proof of presence)
  • Proof of presence – Απαίτηση NFC Device ανά Presence Point
  • Έμπιστη OFFLINE πληροφορία. (Φορτώνω την κάρτα και έχω την πληροφορία εκεί – Διαβάζω και γράφω την κάρτα – Στέλνω την πληροφορία στο κεντρικό σύστημα όταν έχω σύνδεση)
  • Γέννηση – Κάρτα και φωτογραφία
  • Στη συσκευή του κάθε πολίτη (Bring your own device)
  • Contactless.

Οι νέες υπηρεσίες πληροφορικής οι οποίες εντάσσονται στον στρατηγικό σχεδιασμό της ΗΔΙΚΑ ως το 2022, παρουσιάστηκαν χθες από τον πρόεδρο του Οργανισμού Τάσο Τάγαρη σε σχετική ημερίδα που οργανώθηκε από τον φορέα και στην οποία παρέστησαν εκπρόσωποι της Κυβέρνησης από όλους τους τομείς του Δημοσίου, που καλούνται να διασυνδεθούν μεταξύ τους.

Σύμφωνα με τον κ. Τάγαρη, κεντρικό έργο στόχος είναι η δημιουργία της “Σελίδας του Πολίτη”, με την οποία ο κάθε πολίτης θα μπορεί:

  • Να έχει πρόσβαση στα δεδομένα του (Citizen/Patient Access)
  • Φαρμακευτικό Ιστορικό,
  • Ιατρικό Φάκελο Α βάθμιας και αποτελέσματα εξετάσεων,
  • Συνοπτικό Ιατρικό Ιστορικό (Patient Summary)
  • Ραντεβού – Επισκέψεις
  • Ασφαλιστική Ιστορία
  • Ασφαλιστική Ικανότητα
  • Ασφαλιστικές Υποχρεώσεις και Παροχές (εισφορές, ληξιπρόθεσμα, επιδόματα κλπ)
  • Να ενημερώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του (email, διεύθυνση, τηλέφωνο) και
  • Να ορίζει τον τρόπο επικοινωνίας με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (λήψη email, SMS, αλλαγή password, χρήση PIN για συγκεκριμένες συναλλαγές κλπ)
  • Να ορίζει ποιος άλλος έχει πρόσβαση στα δεδομένα του (επαγγελματίες υγείας, γιατροί φαρμακοποιοί κλπ) και σε ποιες ομάδες δεδομένων (Citizen/Patient Consent)
  • Να ενημερώνεται για την πρόσβαση από άλλους στα δεδομένα του.

Στο πλαίσιο του παραπάνω σχεδιασμού, οι νέες δράσεις της ΗΔΙΚΑ περιλαμβάνουν 39 έργα – εφαρμογές, στην υγεία, πρόνοια, εργασία κλπ, οι οποίες περιλαμβάνουν τα εξής:

Εφαρμογές στην Υγεία
1. Πιστοποίηση της παρουσίας του ασθενή
2. Στο Ιατρείο
3. Χρέωση επίσκεψης
4. Έλεγχος της Συνταγογράφησης από τον Γιατρό
5. Στο Φαρμακείο
6. Εκτέλεση συνταγής – Παραλαβή φαρμάκου
7. Σε Διαγνωστικό Κέντρο
8. Εκτέλεση παραπεμπτικού – εξετάσεων
9. Στο Νοσοκομείο
10. Εισαγωγή – Εξαγωγή
11. Δελτίο Υγείας Αθλητή
12. Δελτίο υγείας αθλητή – Ισχύει για όλα τα αθλήματα (τώρα εκδίδεται ανά άθλημα!)
13. Σύνδεση με τον Ιατρικό φάκελο – εμβολιασμοί – παρακολούθηση αποτελεσμάτων εξετάσεων
14. Άλλοι OFFLINE έλεγχοι
15. Έλεγχος ασφαλιστικής ικανότητας (από – έως)
16. Συνοπτικό Ιστορικό για περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών
17. ομάδα αίματος,
18. αλλεργίες,
19. χειρουργεία κλπ.

Εφαρμογές στην Πρόνοια
20. Καταγραφή κατάστασης
21. Αναπηρία “από – έως” ακόμα και OFFLINE
22. Πολύτεκνοι
23. Φοιτητική ιδιότητα
24. Παροχές
25. Γεύματα – Πιστοποίηση παράδοσης γεύματος
26. Πρόσβαση σε χώρους (Είσοδος παντού – καταγραφή/έλεγχος παρουσίας)
27. Πρόσβαση σε υπηρεσίες

Εφαρμογές στην Εργασία
28. Έλεγχος/βεβαίωση παρουσίας (εργασίας)
29. σε εξωτερικούς χώρους (αγροί, beach bar, αποστολή εκτός έδρας…)
30. εποχική απασχόληση
31. παρουσιολόγιο – υπερωρίες
32. Καταγραφή κατάστασης
33. ΟΑΕΔ – ανεργία “από – έως” ακόμα και OFFLINE
34. Ασφαλιστική Ικανότητα “από – έως” ακόμα και OFFLINE
35. Ασφαλιστική Ενημερότητα “από – έως” ακόμα και OFFLINE
36. Πιστοποιήσεις (τύπου ΕΟΠΠΕΠ)

Άλλες χρήσεις
37. Καταγραφή Αξιόπιστων Δεδομένων – ΕΛΣΤΑΤ
38. Έγκυρη Καταγραφή και μετρήσεις
39. Αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία (Χώρος, υπηρεσία κλπ).