Καινοτομία, εμπιστοσύνη και αξία σε βιώσιμα συστήματα υγείας

Τα συστήματα υγείας δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά την καινοτομία στο σύνολό της, τόνισε ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρίας Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ (ΕΕΦΑΜ) και Διευθύνων Σύμβουλος της Janssen Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson Μάκης Παπαταξιάρχης.

Με δεδομένη την παραδοχή αυτή, σημείωσε πως:
– τα καινοτόμα φάρμακα με αποδεδειγμένο θεραπευτικό όφελος θα πρέπει να αποζημιώνονται πλήρως και για όλους τους ασθενείς,
– οι θεραπείες που δεν έχουν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να αποζημιώνονται με έκπτωση και στη λογική της συνυπευθυνότητας των εταιριών, ενώ
– οι θεραπείες που δεν έχουν συγκριτικά υπέρτερο όφελος, δεν θα πρέπει να αποζημιώνονται.

Καθώς οι συνθήκες της αγοράς έχουν αλλάξει δραστικά τα τελευταία χρόνια, και η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης αναδεικνύεται ολοένα και σημαντικότερη για τη λειτουργία της αγοράς, δήλωσε πως το παραπάνω πλαίσιο μπορεί να αποτελέσει σημείο διαπραγμάτευσης με την Πολιτεία όπου με τα απαραίτητα βήματα εμπρός και πίσω, μπορεί να βρεθεί η σύνθεση.

Στις παραπάνω δηλώσεις προχώρησε ο κ. Παπαταξιάρχης, με αφορμή το 11ο Συνέδριο της ΕΕΦΑΜ, στο οποίο θα περιλαμβάνονται σχετικές ενότητες και θα παρουσιαστούν οι νεώτερες τάσεις στη φαρμακευτική αγορά. Το τριήμερο συνέδριο ξεκινά την ερχόμενη Τετάρτη, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο κ. Παπαταξιάρχης, αναφερόμενος στην καινοτομία, υπογράμμισε ότι πριν από αυτήν είναι απαραίτητη η διασφάλιση της βιωσιμότητας. Και αυτή τίθεται υπό αμφισβήτηση, όταν υποχρεούται σε έκπτωση 25% για τα δύο πρώτα χρόνια, μαζί με επιβαρύνσεις 14% και διαπραγμάτευση με επιτροπή εκεί που θα έπρεπε να υπάρχει οργανισμός. Και υπογράμμισε ότι το θέμα πρέπει να εστιαστεί στην αξία και όχι στο κόστος.

Ο πρόεδρος της Οργανωτικής επιτροπής του Συνεδρίου και Αντιπρόεδρος της Vianex Κώστας Παναγούλιας, αναφέρθηκε στην συνεργασία ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων, λέγοντας πως οι συνέργειες είναι περισσότερες των διαφορών, οι οποίες αν υφίστανται, βρίσκονται σε οριακά πλαίσια.

Και αυτό γιατί με τη συνεργασία των δύο μερών, βελτιώνεται η ανταγωνιστική θέση των ελληνικών εταιριών, ενώ οι πολυεθνικές αποκτούν εναλλακτικούς τρόπους παρουσίας στην ελληνική αγορά.

Στο συνέδριο θα παρουσιαστούν τα νέα επιχειρησιακά μοντέλα, που αφορούν τις ψηφιακές υπηρεσίες υγείας.

Ο κ. Παναγούλιας σημείωσε πως η αξία αποτελεί έναν από τους τρεις άξονες του φετινού συνεδρίου, και στο πλαίσιο αυτό, θα συζητηθούν νέα συστήματα για θεραπευτικές προσεγγίσεις, εξατομικευμένη κλινική πρακτική και data management.

Η Πρόεδρος του ΔΣ της ΕΕΦΑΜ Σοφία Νάσιου, παρουσίασε τους στόχους και τις δράσεις της Εταιρίας, εστιάζοντας στις εκπαιδευτικές δράσεις και στη συμβολή της ΕΕΦΑΜ στην επαγγελματική ενδυνάμωση των στελεχών του κλάδου. Συγκεκριμένα η κ. Νάσιου ανέφερε ότι «Το επιστέγασμα αυτών των εκπαιδευτικών δράσεων, το Συνέδριο Φαρμακευτικού Management, έχει περισσότερα από 20 χρόνια τώρα ταυτιστεί με την παροχή υψηλού επιπέδου επιστημονικής γνώσης και δικαιολογημένα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους εκπαιδευτικούς θεσμούς στο χώρο. Σκοπός και φιλοδοξία μας είναι το φετινό Συνέδριο να συνεχίσει την παράδοση της επιτυχίας των προηγούμενων διοργανώσεων, τόσο ως προς την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης, όσο και ως προς το επίπεδο των εισηγητών και την ενεργό συμμετοχή των παρευρισκομένων».

Η Γενική Γραμματέας του ΔΣ της ΕΕΦΑΜ Βάσω Μπακατσέλου αναφέρθηκε στο θεσμό των Αριστείων, που επιβραβεύει τις βέλτιστες και πιο καινοτόμες πρακτικές επικοινωνίας που υλοποιήθηκαν στην αγορά του φαρμάκου και των προϊόντων υγείας κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών. Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν 18 υποψηφιότητες, οι οποίες σύμφωνα με την κριτική επιτροπή ήταν όλες εξαιρετικού επιπέδου τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς την παρουσίαση. Οι κατηγορίες των αριστείων αφορούν: Καμπάνια Προϊόντων ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. / Αυτo-φροντίδας, Καμπάνια Ψηφιακής Επικοινωνίας, Πρόγραμμα Υποστήριξης Ασθενών & Ευαισθητοποίησης Κοινού, και Καμπάνια Διαχείρισης Κύκλου Ζωής Προϊόντος.