Νέα επιχειρησιακά μοντέλα αυξημένου ρίσκου ανταμείβονται στο φάρμακο

Μια νέα καθημερινότητα υπόσχεται η ψηφιακή τεχνολογία, καθώς μέχρι το 2020, πάνω από 50 δισ. συσκευές θα είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους.

Μέχρι το 2021, ο μέσος άνθρωπος θα έχει 3 συνδεδεμένος προσωπικές συσκευές, αλλάζοντας την σχέση ιατρού/ασθενή. Οι ασθενείς ψάχνουν για απαντήσεις στο διαδίκτυο και έχουν διαφορετικές προσδοκίες, ενώ από παθητικοί δέκτες, μεταμορφώνονται σε ενεργούς συμμετέχοντες στα θέματα της υγείας τους.

Εντούτοις, η παροχή περίθαλψης έχει παραμείνει αμετάβλητη εδώ και δεκαετίες, με τη δαπάνη να επικεντρώνεται στα νοσοκομεία, τη στιγμή που περίπου των 50% των ανθρώπων έχουν μια χρόνια ασθένεια και από το σύνολο των χρονίων ασθενειών απορροφάται το 75% των ιατρικών δαπανών.

Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο ιατρείο, με μεγάλους χρόνους αναμονής και αμφισβητήσιμη ποιότητα περίθαλψης, υψηλό κόστος φαρμάκων και έναν πληθυσμό που γερνά, αφού ως το 2050, το ένα τέταρτο του πληθυσμού θα είναι πάνω από 60 ετών.

Και καθώς το μοντέλο περίθαλψης πρέπει να αλλάξει, οι ψηφιακές εφαρμογές υγείας χρησιμοποιούνται ήδη από το ένα τρίτο όσων διαθέτουν smartphones, η τηλεϊατρική δίνει σημαντικές λύσεις, ενώ ηλεκτρονικές εφαρμογές επιτρέπουν την ακριβέστερη λειτουργία αντλιών φαρμάκων. Νέες εφαρμογές έρχονται από αισθητήρες, παιχνίδα μέχρι και έξυπνα φάρμακα…

Τα παραπάνω τόνισε ο κ. Σπύρος Παπαπετρόπουλος EVP, Head of R&D and CMO, Cavion Inc, Cambridge, Massachusetts, USA, Consultant, Department of Neurology, Massachusetts General Hospital, Boston Massachusetts, USA, μιλώντας χθες στο 11ο Συνέδριο της ΕΕΦΑΜ.

Η χθεσινή δεύτερη ημέρα του συνεδρίου, ήταν αφιερωμένη στη συνεργασία, τα καινούρια επιχειρησιακά μοντέλα και τις αλλαγές που φέρνουν στην αγορά οι σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές. Συντονιστές των εργασιών ήταν ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και αντιπρόεδρος της Βιανέξ κ. Κων. Παναγούλιας και ο Πρύτανης του ALBA Graduate Business School Κώστας Αξαρλόγλου.

Στην παρουσίαση των σύγχρονων επιχειρησιακών μοντέλων προχώρησε η κ. Άντζελα Σπαθάρου, partner, Healthcare Systems, McKinsey&Co, η οποία σημείωσε πως δεν υπάρχει ένα μοναδικό μοντέλο που να επικρατεί σε σχέση με τις διαθέσιμες εμπορικές πολιτικές. Οι δυνατότητες όμως, εκτείνονται από την μεγαλύτερη “επαφή” με τον πελάτη και την ανάληψη μεγαλύτερου ρίσκου με τη συνακόλουθη ανταμοιβή, μέχρι την παραγωγική ανταγωνιστικότητα ως μερικά από τα χαρακτηριστικά της στρατηγικής των μεσαίων ευρωπαϊκών φαρμακευτικών τα τελευταία χρόνια.

Στις “συνταγές της επιτυχίας” όμως περιλαμβάνεται η βαθειά γνώση της ανάγκης της αγοράς, η καθιέρωση προτιμησιακής διανομής με βασικές ομάδες καταναλωτών, η εμβάθυνση των πλεονεκτημάτων της ανάλυσης δεδομένων, η καλύτερη γνώση του ρυθμιστικού πλαισίου, η διεύρυνση των παρεχομένων προϊόντων σε μια συγκεκριμένη ιατρική ειδικότητα και η αυξημένη προβλεψιμότητα στις ανάγκες των ασθενών.

Κάποιες άλλες φαρμακευτικές, εξειδικεύονται σε ένα μικρό τομέα και για την επέκτασή τους, μεταπηδούν και σε ένα δεύτερο και συνήθως μέσω συνεργασιών αναπτύσσονται σε νέα γεωγραφικά σημεία.

Στις 9 αρχές της καινοτομίας, αναφέρθηκε ο Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market and YouTube, Google Greece, Cyprus & Malta υπογραμμίζοντας ότι η καινοτομία χρειάζεται ένα δημιουργικό περιβάλλον, εστίαση στο χρήστη, σκέψη χωρίς περιορισμούς και κυρίως μακράν των δυνατοτήτων, στήριξη στην τεχνική διορατικότητα, παροχή 20% του χρόνου στους εργαζόμενους, αποδοχή της αποτυχίας, καθιέρωση ανοικτών διαδικασιών, ξεκινήματα και επαναλήψεις και κυρίως ο στόχος να έχει σημασία.