Αντιγήρανση: ποιες είναι οι καλύτερες βιταμίνες για νεανικό δέρμα

Βιταμίνες και στοιχεία που μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην αντιγήρανση του οργανισμού.

Το πέρασμα του χρόνου δεν έχει αντίκτυπο μόνο στις αντοχές μας. Η φυσική διαδικασία της γήρανσης του οργανισμού γίνεται εύκολα αντιληπτή από το δέρμα μας και κυρίως από το δέρμα του προσώπου. Η διατροφή, ο καλός ύπνος, η άσκηση και η αποχή από στρεσογόνες καταστάσεις μπορούν να βοηθήσουν σοβαρά ώστε τα σημάδια του χρόνου να καθυστερήσουν να γίνουν ορατά. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, υπάρχουν συγκεκριμένες βιταμίνες και στοιχεία που μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην αντιγήρανση του οργανισμού. 

Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες όπως οι Ε, Κ και D, είναι γνωστό ότι μπορούν να διατηρήσουν το δέρμα μας νεανικό, χωρίς ρυτίδες και άλλα σημάδια του χρόνου όπως οι πανάδες. Η επιστήμη της αντιγήρανσης, ωστόσο, έχει υποδείξει και άλλα στοιχεία ή ακόμη και τροφές που μπορούν να βοηθήσουν. Η κουρκουμίνη, που βρίσκουμε στο μπαχαρικό κουρκουμά, είναι γνωστή για την αντιοξειδωτική της δράση. Οι ειδικοί συνιστούν στον γενικό πληθυσμό την ημερήσια λήψη 500-1000 mg της ουσίας από συμπληρώματα, αν και μόνο αν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του γιατρού. Η κουρκουμίνη είναι πιθανό να αλληλεπιδράσει με κάποια φάρμακα ή να απαγορεύεται σε ειδικές κατηγορίες ατόμων που πάσχουν από διάφορα νοσήματα. 

Ένα άλλο πολύτιμο αντιοξειδωτικό για την αντιγήρανση είναι η ρεσβερατρόλη. Βρίσκεται άφθονη στο κόκκινο κρασί, ωστόσο, η κατανάλωση αλκοόλ σε υπερβολή δεν είναι κάτι που ενδείκνυται. Κάπως έτσι, οι ειδικοί συνιστούν τη λήψη συμπληρώματος ρεσβερατρόλης που όπως αναφέρουν έχει την ικανότητα να επιμηκύνει τα χρωμοσώματα. 

Η βιταμίνη C όπως όλα δείχνουν δεν ενισχύει απλώς το ανοσοποιητικό σύστημα αλλά επιπλέον βοηθά και στην αντιγήρανση του οργανισμού καθώς αποτρέπει το οξειδωτικό στρες. Και πάλι η λήψη της πρέπει να γίνεται με την καθοδήγηση ειδικού, αφού η υπερδοσολογία μπορεί να επιφέρει σοβαρές ανεπιθύμητες παρενέργειες. 

Το σελήνιο από την άλλη πλευρά είναι εκείνο το ιχνοστοιχείο που βοηθά τον οργανισμό ώστε να μην του λείψει η βιταμίνη Ε και στην πραγματικότητα υπερασπίζεται το DNA μας. Η μακροχρόνια χρήση του, ωστόσο, συνδέεται με την εμφάνιση Διαβήτη τύπου 2 και ορισμένων μορφών καρκίνου. Οι ειδικοί συνιστούν την λήψη του για λίγους μόνο μήνες ανά διαστήματα και για δόση που δεν ξεπερνά τα 100-200 mcg. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ