Μεσογειακή διατροφή:  H καλύτερη στον κόσμο για 4η συνεχή χρονιά

Είναι το παστίτσιο της μαμάς πιάτο της μεσογειακής διατροφής;

Για 4η συνεχή χρονιά η μεσογειακή διατροφή αναγνωρίστηκε ως η καλύτερη διατροφή από το US News and World Reports. Με overall score 4.2 στα 5, παίρνει 3 στα 5 στο χάσιμο βάρους αλλά 4,8 στα 5 ως η πιο υγιεινή που μπορείς να ακολουθήσεις. 25 ειδικοί της διατροφής, του διαβήτη, της παχυσαρκίας και των καρδιαγγειακών ασθενειών ψήφισαν τη μεσογειακή διατροφή για την άπαχη πρωτεΐνη, τα θαλασσινά, τα ψάρια, τα άφθονα λαχανικά και φυσικά τις φυτικές ίνες που εντάσσει στα πιάτα της. 

Ποια είναι τα κριτήρια των ειδικών προκειμένου να αποφασίσουν ποια διατροφή είναι η βασίλισσα όλων; Οι ειδικοί εξετάζουν την αποτελεσματικότητα της διατροφής στη διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους με ασφαλές πρόγραμμα, την ικανότητά της να αποτρέψει ή να διαχειριστεί καταστάσεις όπως ο διαβήτης και οι καρδιαγγειακές παθήσεις και φυσικά το κατά πόσο είναι εύκολο να την ακολουθήσει κανείς.

Εκείνο που σήμερα επιθυμούν οι ειδικοί που ψήφισαν τη μεσογειακή διατροφή ως την καλύτερη όλων, δεν είναι άλλο από το να ξεφύγει από τα γεωγραφικά όρια που την χαρακτηρίζουν. Η μεσογειακή διατροφή δεν είναι μια διατροφή που αφορά μόνο τα άτομα που ζουν στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Και σαφέστατα το προνόμιο ή πρόσβαση σε αυτά τα υλικά και τις τροφές που συνθέτουν τη μεσογειακή διατροφή, δεν κατέχουν μόνο οι χώρες αυτές. Οι ειδικοί θέλουν να επικοινωνήσουν τη μεσογειακή διατροφή ως συνήθεια και τρόπο ζωής σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Ο πιο εύκολος τρόπος για να εντάξει κανείς τη μεσογειακή διατροφή στη ζωή του είναι να πάρει λίγο χρόνο για να σκεφτεί τι είναι αυτή η διατροφή. Στην Ελλάδα επικρατεί η σύγχυση ότι το παστίτσιο της μαμάς είναι μέρος της μεσογειακής διατροφής. Όχι ακριβώς… Από την άλλη πλευρά, εύκολα θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί ότι τα μανιτάρια αλα κρεμ ή οι ψαροκροκέτες είναι μεσογειακή διατροφή. Και πάλι όχι ακριβώς… Η κρέμα γάλακτος ή το παναρισμένο και τηγανισμένο ψάρι δεν είναι μέρος της μεσογειακής διατροφής που μαζί της δεν κουβαλά μόνο τα υλικά (μανιτάρια, ψάρι, ελαιόλαδο) αλλά και τον τρόπο που αυτά είναι μαγειρεμένα.

Λαχανικά ωμά και όχι τσιγαρισμένα, κόκκινο κρέας σπανιότερα, ψάρι συχνότερα, τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, φρούτα αντί για γλυκά, μέλι και ταχίνι αντί για dressings με καλά κρυμμένη ζάχαρη, μπαχαρικά όπως ο κουρκουμάς, ξηροί καρποί, πράσινο τσάι και φυσικά ένα ποτήρι κρασί πού και πού είναι εύκολες αλλαγές στη διατροφή πολύ κοντά σε αυτό που ονομάζουμε μεσογειακή. 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ