Οι 5 καθημερινές συνήθειες που σαμποτάρουν την υγεία σου

Δεν είναι μόνο το κάπνισμα ή το αλκοόλ!

Το κλισέ θέλει εκείνους που δεν πίνουν, δεν καπνίζουν και αποφεύγουν το γρήγορο φαγητό, να βρίσκονται σε μια καλή κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγεία τους. Η πεποίθηση αυτή, σήμερα, μοιάζει ολοένα και πιο κοινότυπη αφού η καλή υγεία αποδεικνύεται πιο απαιτητικό πεδίο. Πολλές καθημερινές συνήθειες που θα χαρακτηρίζαμε αν όχι αθώες τουλάχιστον “μη επιλήψιμες” μπορούν σοβαρά να σαμποτάρουν την υγεία μας. 

-Αυτοκριτική χωρίς τέλος

Η αυτοκριτική είναι οπωσδήποτε μια πολύ χρήσιμη και σωστή διαδικασία που πρέπει να υιοθετεί κανείς. Η αυτοβελτίωση και η προσωπική πρόοδος είναι αποτέλεσμα και της αυτοκριτικής, ωστόσο η υπερβολή μπορεί να οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Η αυτοκριτική χωρίς τέλος, χωρίς μέτρο και γνώση του πότε πρέπει να σταματάει, γυρίζει σε ενοχή. Ξαφνικά, το άτομο μοιάζει να ασχολείται υπερβολικά πολύ με κάθε ενέργειά του. Όλα είναι κάτω από μεγεθυντικό φακό που ανελέητα δείχνει μεγεθυμένα μόνο τα λάθη. Δεν είναι, προφανώς, απλό για κάποιον να σταματήσει να ασκεί κριτική στον εαυτό του τόσο εύκολα, ωστόσο ένας πιο ήπιος και καλοπροαίρετος διάλογος με τον εαυτό μας είναι μια πιο σοφή και καλά αποτελεσματική πρακτική. 

-Κοιμάσαι αργά, ξυπνάς αργά 

Έρευνες αποδεικνύουν όλο και πιο πολύ ότι οι πιο παραγωγικές ώρες της μέρας είναι νωρίς το πρωί. Ομοίως και οι καλύτερες ώρες για τον οργανισμό σε κάθε επίπεδο. Κάπως έτσι, υιοθετώντας μια ρουτίνα καλού ύπνου που ξεκινά νωρίς το βράδυ και τελειώνει νωρίς το πρωί, τα οφέλη τόσο στη σωματική όσο και την πνευματική υγεία γίνονται σύντομα ορατά. 

-Ξοδεύεις πολλά χρήματα

Σύμφωνα με μελέτες τα άτομα που έχουν τη συνήθεια να ξοδεύουν αλόγιστα χρήματα, καταλήγουν με κακή πνευματική υγεία. Κάτι τέτοιο εξηγείται εύκολα αν τα χρήματα δεν είναι κάτι που σου περισσεύει. Η σπατάλη χωρίς μέτρο είναι αυτονόητο ότι θα οδηγήσει σε οικονομικά προβλήματα και χρέη. Τα άτομα με τέτοιου είδους προβλήματα, αντιμετωπίζουν διαταραχές όπως αϋπνία, κατάθλιψη και άλλες καταστάσεις που σχετίζονται με την ψυχική υγεία. 

-Τα social media…

Κι όμως τα social media μπορούν να σαμποτάρουν την υγεία μας. Αφενός για κάποιους χρήστες ο χρόνος που περνούν σκρολάροντας στην οθόνη, μοιάζει να είναι δίχως τέλος. Τα άτομα αυτά ζουν μέσα από τα social media αποφεύγοντας οποιαδήποτε μορφή σωματικής άσκησης. Από την άλλη πλευρά, έχουν παρατηρηθεί εμμονές με τον τρόπο ζωής άλλων χρηστών που μοιάζει να είναι αξιοζήλευτος. Το άτομο κάπως έτσι απομονώνεται και βυθίζεται σε μια καθόλου παραγωγική καθημερινότητα με ανυπολόγιστες συνέπειες στην σωματική και ψυχική του υγεία. 

-Τρώμε μόνο όταν πεινάμε

Το φαγητό είναι χαρά και απόλαυση αλλά δεν είναι η μόνη χαρά και η μόνη απόλαυση. Η υπερβολική κατανάλωση τροφής είναι πιθανό να προκαλέσει παχυσαρκία, Διαβήτη τύπου 2, υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιαγγειακά και άλλα προβλήματα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πραγματικά βρίσκουν χαρά και ίσως ανακούφιση στο φαγητό. “Τρώω όταν έχω στρες και στεναχώρια” είναι αυτό που ακούμε πολύ συχνά από φίλους μας και δυστυχώς πρόκειται για τη χειρότερη λύση και για το στρες και για τη θλίψη… 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ